Wednesday, November 13, 2013

Jamuan Akhir Tahun dan Perpisahan Tahun 6

Minggu ini merupakan minggu terakhir persekolahan dan juga hari terakhir bagi murid-murid Tahun 6 setelah enam tahun bersekolah di SKST. Majlis yang disambut kali ini, agak suram kerana ramai guru yang tiada pada hari ini disebabkan terpaksa menghadiri taklimat dan menjadi pengawas peperiksaan. PK1 dan PK HEM tidak dapat bersama pada hari ini. Jawatan Guru Besar yang masih lagi kekosongan menyebabkan hilangnya keceriaan tersebut.

Walaubagaimanapun, kehadiran PK Kokurikulum (En. Mohd Navawi b. Abd Hamid) dapat menenggelamkan kesuraman tersebut. Cikgu Ehsan selaku guru tahun 6 mengucapkan terima kasih kepada semua guru yang telah banyak membantu murid-murid tahun 6 sebelum ini. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada semua murid tahun 6 yang turut sama menyediakan peruntukan untuk menjayakan jamuan pada hari ini.

Cikgu Mohd Navawi selaku PK Kokurikulum memaklumkan kepada semua murid tentang ketidakhadiran PK1 dan PK HEM pada hari ini kerana terpaksa menghadiri taklimat setelah menerima surat secara tiba-tiba. Beliau dan semua guru, sentiasa mendoakan kejayaan semua murid agar mendapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR dan berharap semuanya akan lulus. Semoga harapan murid-murid untuk mengikuti ke sekolah yang dipohon akan menjadi kenyataan. Akhir sekali, beliau mendoakan agar semuanya akan menjadi orang yang berjaya.

Sebelum makan, Ustaz Azmir Helmi diminta menbacakan doa. Kebetulan, pada hari ini merupakan hari lahir beliau (Ustaz Azmir Helmi) pihak sekolah mengucapkan selamat hari lahir. Semoga dipanjangkan umur dan dilimpahkan kerahmatan Allah. Insyaallah..... Selain itu, diucapkan juga selamat menyambut hari ulang tahun kepada murid-murid yang lahir pada bulan September, Oktober, November dan Disember.



Ucapan Cikgu Ehsan selaku wakil Guru Tahun 6.
Ucapan PKKK (Cikgu Mohd Navawi b. Abd Hamid).

Ustaz Azmir Helmi membacakan doa sebelum menikmati hidangan yang disediakan.

Ustaz Amir Helmi memotong Kek Hari Ulang Tahun dan Perpisahan Murid Tahun 6.


Mendengar ucapan.



Mengambil Makanan untuk Menikmati Hidangan.

Sedap menu yang disediakan. 
Semua guru, mengucapkan terima kasih kepada Jawatankuasa Jamuan dan semua murid tahun 6 di atas jemputan ke majlis jamuan akhir tahun ini. Semoga, semuanya akan dirahmati Allah SWT.



No comments:

Post a Comment