Thursday, March 13, 2014

MMU PROGRAM

Tarikh : 03 Mac 2014
Masa : 7.45 pagi hingga 2.30 petang
Tempat : Dewan Sekolah

Program ini dikendalikan sepenuhnya oleh mahasiswa dan mahasiswi Universiti Multimedia Malaysia. Murid yang terlibat ialah semua murid tahun 5 dan 6. Perancangan awal hanya melibatkan semua murid tahun 6 tetapi terpaksa diubah kerana ramai murid perempuan tahun 6 terlibat dengan Perlawanan Bola Jaring Peringkat PKG Alor Janggus. Fokus utama dalam program tersebut ialah memberi penekanan kepada penguasaan dan peningkatan Bahasa Inggeris dalam kalangan murid-murid tahun 5 dan 6. Lebih 30 orang pelajar MMU yang terlibat dalam program ini. Murid-murid telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Setiap kumpulan dibantu oleh 2 hingga 3 orang pelajar MMU. Program bersama murid-murid tamat jam 1.15 petang.

Selepas tamat program bersama murid tahun 5 dan 6, program ICT untuk guru-guru juga diadakan. Program bermula pada jam 1.20 petang di Makmal ICT SKST. Semua guru terlibat dalam bengkel ini. Guru-guru telah diberi pendedahan tentang penggunaan Crome Book dan penggunaan aplikasi yang disediakan seperti Document, presentation, spreadsheet dan drawing. Selain itu, guru-guru dimaklumkan juga tentang convert fail office dalam program yang yang disediakan melalui google drive.

Bengkel ICT tamat pada jam 2.30 petang. Pihak sekolah merakamkan berbanyak terima kasih kepada para mahasiswa dan mahasisi daripada Universiti Multimedia Malaysia.


Pembahagian Kumpulan

Aktiviti bersama murid berlangsung

Bengkel ICT (Google Drive)
 
Penerangan membuat convert fail

Murid-murid bergambar kenangan bersama pelajar MMU

No comments:

Post a Comment