Friday, April 18, 2014

Lawatan Sambil Belajar Murid-Murid Tahun 4 dan 5

Program lawatan sambil belajar ini dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling SKST. Program ini telah dilaksanakan pada hari Selasa yang lalu iaitu 15hb. April 2014. Seramai 47 orang murid yang terlibat dalam program ini iaitu 26 orang murid lelaki dan 21 orang murid perempuan manakala guru pengiring yang terlibat ialah En. Ismail Ibrahim, En. Mohd Sofi Ahmad, Ustazah Amuzaida Ahmad dan Ustazah Ku Asma Ku Ahmad.

Lawatan ini mula bergerak dari sekolah pada jam 8.00 pagi menuju ke Pusat Pemulihan Pemasyarakatan Kem Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah Jitra Kedah. Setibanya di sana jam 8.30 pagi para peserta lawatan diberi taklimat oleh pegawai penjara dan para peserta dibawa menikmati sarapan pagi. Sambil menikmati sarapan para peserta lawatan dapat melihat pekerja-pekerja (tahanan) berkebun. Selesai sarapan jam 9.30 pagi peserta lawatan bertolak ke Kolej Tentera Udara.










Di sini merupakan tempat yang paling seronok oleh para peserta. Peserta diberi taklimat oleh pelajar-pelajar KTU yang merupakan pelatih juru terbang PILATUS. Taklimat disampaikan di dalam dewan yang agak selesa untuk peserta lawatan ini. Selesai taklimat peserta lawatan dibahagikan kepada dua kumpulan. Kumpulan lelaki bergerak ke bangunan simulator kapat terbang PILATUS manakala peserta perempuan terus ke pesawat PILATUS. Lebih kurang 30 minit peserta diberi penjelasan sebelum bertukar stesen berikutnya. Semoga pengalaman ini akan memberi dorongan kepada murid-murid ini untuk belajar dengan lebih tekun lagi bagi membolehkan mereka menjadi juru terbang yang hebat. Sebaik sahaja selesai sesi ini, semua peserta lawatan ke dewan makan. Menu bihun dan kiuh menjadi santapan peserta pada hari tersebut.











Tepat jam 12.00 tengah hari peserta lawatan bertolak ke Taman Rimba Alor Setar untuk menikmati makan tengah hari. Di sini peserta dapat bermain dengan perlbagai permainan yang telah tersedia. Makanan yang dibekalkan sudah tidak diendahkan kerana masih kekenyangan dengan menu yang disediakan oleh pihak KTU.



Pada jam 1.20 petang peserta lawatan bertolak ke Pusat Dakwah untuk menunaikan solat Zohor. Sebaik sahaja selesai sembahyang semua peserta berjalankan kaki menuju ke Perpustakaan Awam Negeri Kedah. Peserta diberi taklimat oleh pegawai yang bertugas. Jam 4.00 petang peserta lawatan bertolak pulang ke sekolah. Peserta lawatan tiba di sekolah pada jam 4.30 petang.



Semoga program yang dianjurkan ini dapat memberi manfaat kepada semua murid yang terlibat. Terima kasih kepada pihak penganjur lawatan ini. Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua pegawai dan peserta Pusat Pemulihan Pemasyarakan Kem Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Pihak KTU dan Perpustakaan Awam Negeri Kedah yang sudi menerima kedatangan perserta lawatan daripada SKST dengan memberi layanan yang begitu baik sekali. Semoga Allah sahaja yang dapat membalas kebaikan itu.


1 comment:

  1. PENGKHIDMATAN PAKET TOUR DAN SEWA KENDERAAN UNTUK LAWATAN YANG BERBALOI DENGAN FAMILY KAT INDONESIA.

    Assalamualaikum Tuan/Puan.


    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Padang dan Bukittinggi, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami menyediakan PAKET TOUR UNTUK PADANG dan BUKITTINGGI, BANDA ACEH, MEDAN, JAKARTA dan BANDUNG, JOGJAKARTA, SURABAYA, BALI MUSLIM TOUR, dan LOMBOK.

    Dan kami juga mempunyai PENGKHIDMATAN KENDERAAN SAHAJA dengan harga yang sangat berpatutan untuk PADANG dan BUKITTINGGI, ACEH, MEDAN, JAKARTA dan BANDUNG dengan driver yang mesra, educated, baik hati, sopan, suka menolong dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pengkhidmatan pada pelancong dari Malaysia.

    Kami berusaha menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna dengan famili dan rakan-rakan di masa percutiannya.

    Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com
    Blog : http://kitaholidays.blogspot.co.id/
    FB :https://www.facebook.com/riko.kitaholidays


    Wassalam


    ReplyDelete